1. Gå til Sjekklister/Oppgaver
Fra hovedmenyen klikker du på Sjekklister/Oppgaver.
Du vil nå se en oversikt over aktive og utløpte sjekklister.
Du kan filtrere på dato, avdeling og status (utført, aktiv, utløpt).
2. Velg ønsket sjekkliste
Finn en oppgave under riktig dato (for eksempel 28.06.2025).
Klikk på ønsket sjekkliste for å åpne detaljene.
Trykk på "Utsjekk" for å starte sjekklisten.
3. Utfør sjekklisten
Hver sjekkpunkt vises med en kort beskrivelse, for eksempel “Peil olje på alle motorer”.
For hvert punkt skal du velge én av følgende:
OK – Alt er i orden
Ikke OK – Det er et avvik
Ikke aktuell – Punktet gjelder ikke i dette tilfellet
Bruk informasjonsknappen ved siden av hvert punkt dersom du ønsker mer informasjon.
Du kan også bruke snarveiene øverst i sjekklisten:
"Merk alle som godkjent"
"Merk alle som ikke aktuell"
4. Legg til merknad (valgfritt)
Nederst kan du skrive en merknad (inntil 250 tegn) dersom det er noe du ønsker å dokumentere.
5. Lagre sjekklisten
Når alle punkter er merket, trykk på Lagre.
Sjekklisten blir da registrert som utført og lagret.




