Gå til hovedinnhold

Glemt passord ved bruk av Microsoft SSO i Naviaq

Oppdatert for over et år siden

Hvis du logger inn i Naviaq ved hjelp av Microsoft Single Sign-On (SSO), så styrer ikke Naviaq-passordet ditt. I slike tilfeller administreres passordet gjennom din Microsoft-konto, ikke via Naviaq.

Glemt passord

  • Hvis du har glemt passordet ditt og bruker Microsoft SSO for å logge inn i Naviaq, må du ikke bruke funksjonen “Glemt passord” i Naviaq.

Slik tilbakestiller du passordet på Microsoft-kontoen din:

  • Klikk på “Glemt passord?” under innloggingsfeltet.

  • Følg instruksjonene for å tilbakestille passordet ditt. Du vil få tilsendt en kode på e-post eller SMS som du kan bruke for å opprette et nytt passord.

Endre passord

  • Hvis du ønsker å endre passordet ditt, må du gjøre det på portal.office.com etter at du har logget inn.

  • Gå til Innstillinger -> Sikkerhet og Personvern -> Endre passord for å oppdatere passordet ditt.

Naviaq styrer ikke passord

  • Det er viktig å merke seg at Naviaq-systemet ikke styrer passordet til brukerkontoen din hvis du bruker Microsoft SSO.

  • Du kan derfor ikke endre eller tilbakestille passordet ditt direkte i Naviaq-portalen, verken via funksjonen “glemt passord” eller i innstillingene etter at du har logget inn.

Hva skjer etter tilbakestilling?

Når du har tilbakestilt passordet ditt på Microsofts portal, kan du logge inn i Naviaq igjen med ditt nye passord ved å bruke “Logg inn med Microsoft”-funksjonen på innloggingssiden.

Svarte dette på spørsmålet?