Hvis du logger inn i Naviaq ved hjelp av Microsoft Single Sign-On (SSO), så styrer ikke Naviaq-passordet ditt. I slike tilfeller administreres passordet gjennom din Microsoft-konto, ikke via Naviaq.
Glemt passord
Hvis du har glemt passordet ditt og bruker Microsoft SSO for å logge inn i Naviaq, må du ikke bruke funksjonen “Glemt passord” i Naviaq.
I stedet må du gå til portal.office.com for å tilbakestille passordet ditt.
Slik tilbakestiller du passordet på Microsoft-kontoen din:
Gå til portal.office.com.
Klikk på “Glemt passord?” under innloggingsfeltet.
Følg instruksjonene for å tilbakestille passordet ditt. Du vil få tilsendt en kode på e-post eller SMS som du kan bruke for å opprette et nytt passord.
Endre passord
Hvis du ønsker å endre passordet ditt, må du gjøre det på portal.office.com etter at du har logget inn.
Gå til Innstillinger -> Sikkerhet og Personvern -> Endre passord for å oppdatere passordet ditt.
Naviaq styrer ikke passord
Det er viktig å merke seg at Naviaq-systemet ikke styrer passordet til brukerkontoen din hvis du bruker Microsoft SSO.
Du kan derfor ikke endre eller tilbakestille passordet ditt direkte i Naviaq-portalen, verken via funksjonen “glemt passord” eller i innstillingene etter at du har logget inn.
Hva skjer etter tilbakestilling?
Når du har tilbakestilt passordet ditt på Microsofts portal, kan du logge inn i Naviaq igjen med ditt nye passord ved å bruke “Logg inn med Microsoft”-funksjonen på innloggingssiden.
