--- NORSK ---
APP:
Utvikling:
Advarsel om man prøver å slette et kartlag.
Om en line ikke har navn i kartet, kan man nå høreklikke på line i kartet og opprette navn på den slik at den dukker opp i lista over liner.
Advarsel om man prøver å slette et vedlegg i oppdrag.
Større tall i bur.
‘’Mapper’’ i dokumenter på lokalitet er automatisk minimert.
Bryter for å velge komponent eller utstyr på Sak og arbeidsordre
Mulighet til å legge til flere bilder i serviceform
Når en komponent på lokaliteten går ut, burde den havne på toppen av den aktuelle listen over komponenter.
Forbedre utseende på vinduet for valg av avdeling
Ankomstrapport husker siste slipsetting, defloat og hygienekontroll.
Brukere skal sorteres alfabetisk i nedtrekkslister
Bruker kan nå gå ut av aktiv ordre ved å trykke på ’’x’’ ved siden av navnet på oppdraget.
Brukere kan nå se hvem som har lagt til et produkt i fakturagrunnlag.
Bruker får nå varsel når det er dårlig internettsignal.
En kunde kan nå sette foretrukket språk i Naviaq, språket kan endres på brukernivå selv om foretrukket språk er valgt.
Bruker kan ikke endre oppdrag som har status, arkivert eller fakturert. Da må ordre gjenåpnes og den må sendes på nytt til kunde. Avvik og arbeidsordre kan endres.
Bruker kan nå slette vedlegg fra ordre som blir lagt til ved feil.
Naviaq viser nå båter i kartet automatisk via AIS om korrekt MMSI nr er lagt til. Posisjonen oppdateres hvert 2 minutt.
Bug fix:
Bryter for å velge komponent eller utstyr på Sak og arbeidsordre
Når en bruker endrer avdelig burde aktiv ordre lukkes
Not icon blir kjempestor når man går inn på lokalitet i microsoft edge.
Når man sletter utstyr som har jobber knyttet til seg, blir ikke jobben deaktivert
Liner flytter seg ikke i kartet når koordinater blir endret.
Får ikke endret bur nr i APP
Får ikke høyreklikket på GPS tag i anlegget.
Får ikke åpnet log på produkter som er lagt til i fakturagrunnlag
Webportal:
Utvikling:
Ny modul for rapportering av fartstid til SDIR.
HR kan nå se logg over hvem som har lagt til, endret, attestert, godkjent og avvist en timelogg.
Når man legger til et produkt i produktregister, kan bruker nå velge leverandør.
Bug fix:
Når en driftsleder endrer på en ordre og sender ordre på nytt blir navnet hans stående som oppdragsansvarlig.
Når man søker opp lokaliteter i webportal får man ikke valgt organisatoriske avdelinger.
--- English ---
APP:
Development:
User gets warning when trying to delete map layer
If a line does not have a name in map, users can now give them names and create the line by right clicking the line in map.
User gets warning when trying to delete attachment in order
Bigger numbers on cages in map.
Folders are automaticly closed in dokuments on location
Toggleswitch added to case and work order to determine if a component or equipment si added to a case/workorder
User can now add multiple photos in serviceform.
When a component expires on a site, the expired component will show at the top of the list over the components.
Improved design log in window.
Arrival report remembers last docking, defloat and hygienecontroll
List of users in pulldown lists will apear alphabetical.
Users can now exit active orders by clicking the ‘’x’’ on the top of order page.
User can now see who added products to innvoice.
User gets warning when the internett has bad connection.
Contractor can now set prefered language. Users can change the language if other is prefered.
Users can now alter orders that have status invoiced or archived. If he needs to the order must be reopened and reports has to be sendt again. Deviations and workorders can be altered.
User can delete attachments added to order.
Naviaq gets position of boat automaticly if correct MMSI nr is added to the department. The position is updated every 2 minutes.
Bug fixes:
Toggleswitch for selecting component or equipment in logging
When user changes department, the active order should close.
Net icon becomes huge when user enters site page in Microsoft edge.
Activities on equipment does not stop when equipment is deleted
Lines dont move in map when coordinates are changed.
Can’t change cagenumber in APP.
Not possible to click GPS tag on site in map
History on products added to innvoice
Web portal:
Development:
New module for reporting sailing time in Naviaq
HR can now see who made changes to timebank logs
User can now choose supplier when adding products to product register.
Bug fixes:
When a project manager changes an order, his name is put at responsible for order
When searching for sites, organizing departments do not show.
